Labyrinth - Aktuality
Aktuality 
Stacks Image 66788
Časová dotace: 8x 45 minut
Cena: 3 500 Kč
Místo konání: Channel Crossings, Thámova 32, Praha 8
Cílová skupina: Pedagogičtí pracovníci prvního a druhého stupně ZŠ, ředitelé škol a školských zařízení.
Kurz je akreditován v systému DVPP.
Přihlásit se můžete zde.

Literární výchova rozhodně nemusí být nuda! O tom vás na naší tvořivé literární dílně přesvědčí doc. PhDr. Ondřej Hník, Ph.D, který je českým básníkem, prozaikem a autorem beletristických i naučných knih pro děti. Jako didaktik literatury a docent pedagogiky učí prvostupňové i druhostupňové pedagogy, jak lépe porozumět výukovému potenciálu tvořivých aktivit v literární a slohové výuce a jak je dělat ještě lépe.

A na co se můžete těšit?

  • Konkrétní tvořivé aktivity jako alternativy k frontální výuce.
  • Reflexe aktivit.
  • Tvořivé hledání v textu
  • Hra s básnickým nebo prozaickým textem.
  • Hry s kompozicí textu.
  • Tvorba obrázkové osnovy a jednoduchého komixu.
Stacks Image 66799
Časová dotace: 8x 45 minut
Cena: 2 400 Kč
Místo konání: Channel Crossings, Thámova 32, Praha 8
Cílová skupina: Pedagogičtí pracovníci základních škol (2. stupeň), gymnázií, SŠ, SOU. Kurz je vhodný jak pro učitele cizích jazyků (anglický jazyk), tak pro pedagogy vyučující nejazykové předměty. V případě pedagogů vyučujících nejazykové předměty se předpokládá znalost cizího jazyka na úrovni B1/B2.
Kurz je akreditován v systému DVPP.
Přihlásit se můžete zde.

Používáte metodu CLIL a patříte mezi pokročilé? V tomto rozšiřujícím vzdělávacím programu získáte zásobník aktivit do hodin s CLILem. Cílem tohoto kurzu je také společná diskuse o aktivitách, při které se na ně budeme dívat z různých úhlů pohledu a s důrazem na co největší efektivitu.

A na co se můžete těšit?

  • Metody a formy práce v CLIL hodinách.
  • Plusy a mínusy jednotlivých aktivit, jejich varianty a modelace vzhledem k žákům a obsahu předmětu.
  • Jak přizpůsobit aktivity žákům s SPU a IVP.
  • Aplikace jednotlivých aktivit, posouzení vhodnosti, adaptibilita.
Stacks Image 66811
Časová dotace: 16x 45 minut
Cena: 6 300 Kč (v ceně kurzu není zahrnuto ubytování, které však pro mimopražské účastníky rádi pomůžeme zajistit)
Místo konání: Channel Crossings, Thámova 32, Praha 8
Cílová skupina: Pedagogičtí pracovníci 2. stupně ZŠ a odpovídajících ročníků gymnázií, ředitelé škol a školských zařízení, kteří chtějí zefektivnit metody výuky předmětů zaměřených na přírodní vědy.
Kurz je akreditován v systému DVPP.
Přihlásit se můžete zde.

Metakognice aneb Vraťme myšlení zpátky do škol je zcela unikátním dvoudenním vzdělávacím programem, který účastníkům představuje vědecky ověřené postupy, jak naučit své žáky dovednosti myšlení, tzv. metakognitivní dovednosti, při řešení školních, ale i praktických úloh a úkolů, se kterými se denně setkávají. Programem provází Mgr. Ondřej Pešout, Ph.D. z Katedry psychologie FF UK v Praze.

A na co se můžete těšit?

  • Metakognice a její význam ve vědě, vzdělávání a každodenním životě.
  • Bezpečné prostředí, práce s chybou a praktický nácvik.
  • Případové studie, co funguje a co ne.
  • Aplikace pracovních listů, kdy, kde a jak je použít.
  • Sdílení vlastních zkušeností.
Stacks Image 66823
Časová dotace: 8x 45 minut
Cena: 2 420 Kč
Místo konání: Channel Crossings, Thámova 32, Praha 8
Cílová skupina: Pedagogičtí pracovníci základních škol (první i druhý stupeň) a víceletých gymnázií. Program je vhodný jak pro učitele cizích jazyků, tak pro pedagogy vyučující nejazykové předměty. V případě pedagogů vyučujících nejazykové předměty se předpokládá znalost cizího jazyka B1/B2.
Kurz je akreditován v systému DVPP.
Přihlásit se můžete zde.

Patříte mezi pedagogy, kteří s metodou CLIL teprve začínají? Pak je tento kurz právě pro vás. Kurz je rozdělen do dvou částí, z nichž jedna je zaměřena na teoretické principy CLIL (Content and Language Integrated Learning), a druhá na rozvoj praktických dovedností výuky formou CLIL.

A na co se můžete těšit?

  • Obecné principy CLILu.
  • Specifika přípravy a vedení hodin formou CLIL a metody práce.
  • Silné stránky a rizika při implementaci, přípravě a vedení CLILových hodin.
  • Systematické zapojení metody CLIL do výuky s využitím sady výukových materiálů Labyrinth.
  • CLILová "hodina" v praxi s metodickým komentářem.

Pozn.: Kompletní vzdělávací sady materiálů CLIL je možné zakoupit v místě konání kurzu nebo si je můžete objednat zde.
Stacks Image 66835
Časová dotace: 8x 45 minut
Cena: 2 420 Kč
Místo konání: Channel Crossings, Thámova 32, Praha 8
Cílová skupina: Pedagogičtí pracovníci základních škol, gymnázií, SOU a SŠ, kteří si chtějí rozšířit svoje znalosti z oblasti formativního hodnocení, poskytování zpětné vazby žákům i rodičům a kteří chtějí zlepšit studijní kompetence svých žáků/studentů a pomoci jim tak k dosažení dalších cílů.
Kurz je akreditován v systému DVPP.
Přihlásit se můžete zde.

Školní známka je nejčastější formou hodnocení na našich školách, které je zatracováno i chváleno. Známka nemůže posuzovat myšlení, samostatnost, kreativitu, vytrvalost v učení, schopnost spolupráce a nevysvětluje příčinu problémů žáka. Slovní hodnocení poskytuje možnosti citlivě sdělit žákovi i rodičům míru školních úspěchů, podat vysvětlení jeho předpokládaných příčin úspěchu či neúspěchu a také náhled do budoucna včetně pokynů, jak situaci řešit.

A na co se můžete těšit?

  • Cíle hodnocení v kontextu současné školy.
  • Formativní a jiné formy hodnocení.
  • Techniky formativního hodnocení.
  • Motivace žáků.
K nákupu vzdělávacích materiálů Labyrinth na našem webu nyní obdržíte 10% slevový voucher na kterýkoliv z našich kurzů. Využít ho můžete až do konce školního roku!
Navázali jsme spolupráci s portálem Učiteléučitelům.cz – online tržištěm originálních vzdělávacích materiálů, her a aktivit. Najdete na něm spoustu inspirace, skvělých tipů a pomůcek do výuky ověřených v praxi. Samozřejmě nechybí ani naše materiály pro výuku CLIL, které tvoří lektorka Míša Hlaváčová. Aktuálně na portále najdete 4 zpracovaná témata věnující se například aktivitám v hodinách přírodopisu, dějepisu, rodinné výchovy, pracovních činností nebo zeměpisu.

Celý srpen na tomto portále navíc běží soutěž o výukovou sadu LABYRINTH. A co je třeba pro to, abychom vás zařadili do slosování?
  1. Nakupte jakékoliv materiály během měsíce srpna na www.uciteleucitelum.cz
  2. Sledujte @channelcrossings a @uciteleucitelum.cz
  3. Napište nám do komentáře pod soutěžní příspěvěk, které materiály máte z uciteleucitelum.cz nejradši.
Stacks Image 66708
Stacks Image 66704
Stacks Image 66706
Stacks Image 66481
Představujeme vám úspěšné absolventy mentorského kurzu.
Všichni již zvládají „umění“ vést mentorský rozhovor a zároveň si uvědomují, že mají před sebou ještě pořádný kus práce, vždycky je co zlepšovat 😉
Děkujeme lektorce Míše Hlaváčové a také všem báječným účastníkům – díky vám byl tento kurz naprosto výjimečný!
Moc děkuji za tento seminář jsem nadšená a moc se těším, až CLIL vyzkouším na vlastní kůži.
Líbil se mi přístup lektorky i celá struktura semináře – děkuji za poctivý přístup k workshopu.
Oceňuji dobrou motivaci pro další práci i další nápady pro zařazení CLIL
Skvěle připravený praktický workshop! Spoustu přínosných informací, jak i částečně/postupně tento přístup zapojit do výuky.
Bylo to výborné, děkuji za příjemné odpoledne, mám o čem přemýšlet, hned zítra začínám CLIL "ON"
Školení mi dalo představu o tom, jak začlenit CLIL do mého předmětu.
Nejvíce se mi líbilo praktické využití, reálná ukázka hodiny, pestrost aktivit a přístupů, mnohostranné využití, široký záběr metod. Jsem ráda a oceňuji, že jsme si hráli a mohli na sobě vyzkoušet.
Nejvíce se mi líbilo střídání perspektivy žák/učitel, dost prostoru pro diskuze, práce lektorky s kolektivem.
Dozvěděla jsem se, jak správně zapojit a využít CLIL ve výuce.
Soutěžní klání s názvem KVÍZOVÁNÍ S LAUROU A DAVIDEM PRO NĚMČINÁŘE, do kterého se mohli zapojit žáci 2. stupně ZŠ a žáci z nižších ročníků víceletých gymnázií z celé ČR, probíhalo od 10. 4. do 10. 6. 2017.
Blahopřejeme vítězům soutěže!

Kategorie Zeměpisný kvíz s němčinou: Žáci 7.B ze ZŠ Jablonec nad Nisou-Mšeno, Mozartova (555 bodů).

Kategorie Dějepisný kvíz s němčinou: Žáci 3.X z Gymnázia Trutnov, Jiráskovo nám. (570 bodů).

Kategorie Matematický kvíz s němčinou: Žáci 1.N z Gymnázia F. X. Šaldy, Liberec (595 bodů).

Kategorie přírodopisného kvízu a kvízu z občanské výchovy zůstaly neobsazeny nebo nebyly splněny podmínky soutěže.
Maximální počet bodů, které mohla porota daném u kvízu přidělit, bylo 600 bodů.

Jaká odměna čeká na výherce?
Vítězná třída každé kategorie získává LABYRINTH Deutsch 10 učebnic, 10 prac. sešitů, 1 poslechové CD, 2 deskové hry, diplom, bonbony Haribo a plno dalších dobrot.

Všem žákům, kteří vytvořili a poslali hádanky, tajenky, křížovky, kvízy, moc děkujeme – vaše tvorba nás překvapila nápaditostí i zajímavým zpracováním. Jste velmi šikovní a můžete být na sebe pyšní.
Část soutěžních kvízů bude k vidění ve vestibulu naší jazykové školy Channel Crossings v Praze 5 – Radotíně.

Níže si můžete prohlédnout vítězná díla a další fotografie z vyhodnocování.
Konference Inspirace pro CLIL – novinky a zkušenosti z praxe proběhla pod záštitou MŠMT dne 7. 4. 2016 v hotelu AMARILIS. Prezentujícím děkujeme za zajímavé příspěvky.
Všem zúčastněným přejeme hodně úspěchů a radosti při začleňování tohoto inovativního výukového přístupu.
Jednotlivé prezentace z přednášek ve formátu PDF si můžete stáhnout zde.
Prezentace – 1. panel:

Projekt „Janička“ – Ianua linguarum reserata
Mgr. Eliška Sovová a Ing. Kristýna Fischerová, SCIO

TIME 4CLIL
Mgr. Klára ten Donkelaar, Mgr. Marketa Tuhá, CFME

Cizí jazyky pro život
Mgr. Věra Mühlheimová, NIDV

CLIL open source materiály
Mgr. Soňa Peichlová, CEET s r.o.

Jak se neztratit v Labyrinthu
Ing. PhDr. Zdeňka Havrlíková, Channel Crossings s.r.o.
Prezentace – 2. panel:

CLIL jako skládanka
Mgr. Michaela Hlaváčová, ZŠ Dobřany

CLIL a projektové vyučování – Jde to vůbec dohromady?
Mgr. Jana Chrásková, Gymnázium Evolution, Praha

CLIL Matters aneb na CLILu záleží
Mgr. Barbora Krpcová

CLIL na vlastní kůži
Mgr. Klára Jansová, metodička NJ řady Labyrinth, konzultant v nakladatelství Klett

CLIL v němčině? Proč ne!
Mgr. Renata Šebestová, ZŠ s RVJ Husova, Liberec
Prezentace 3. panel:

Výuka francouzštiny a francouzsky vyučovaných předmětů v ČR
Florence Saint-Ygnan a Mgr. Jiří Votava, Francouzský institut v Praze

CLIL – inovativní přístup nejen k výuce cizích jazyků
Mgr. Barbora Benešová, ZČU v Plzni a PhDr. Petra Vallin, UK v Praze

Metodický portál RVP.CZ podporuje metodu CLIL
Mgr. Pavlína Hublová, NÚV

Výuka metodou CLIL na středních školách z pohledu MŠMT. Patří CLIL do odborných škol?
PhDr. Marie Černíková, MŠMT, odbor vzdělávání

Výuka metodou CLIL z pohledu MŠMT: základní vzdělávání
Mgr. Eva Tučková, MŠMT
Loading…
Loading…
V závěru pololetí jsme žáky chtěli něčím potěšit a také je něco málo naučit. Proto jsme v naší radotínské pobočce Channel Crossings připravili zábavný Den s komiksem. Pozvali jsme známého českého kreslíře komiksů pana Petra Kopla, který je autorem Laury, Davida a jejich přátel v učebnicích Labyrinth. Společně s lektorkou angličtiny žákům představili svou profesi a pan Kopl i tajemství komiksu.
Byl to moc hezký den, fotografie si můžete prohlédnout níže.
Komentáře pedagogů, kteří učební řadu Labyrinth zařazují do výuky 
Stacks Image 65513